Wednesday, August 21, 2013

Set Breastfeeding Shaklee. Terbukti keberkesanannya.

Alhamdulillah, saya amat gembira dan bersyukur kepada ALLAH kerana sejak saya mula menyusukan puteri sulung saya iaitu pada tahun 2008, saya dapat menyaksikan sendiri bagaimana ibu-ibu mendalami ilmu penyusuan susu ibu dan kesedaran para ibu-ibu ini bahawa susu ibu adalah makanan terbaik untuk bayi mereka yang baru lahir.

Bukan itu sahaja, ibu-ibu menyusu hari ini semakin bijak dalam memilih dan memvariasikan pengambilan makanan untuk mencapai penghasilan susu ibu yang baik disamping menambah dan meningkatkan pengeluaran susu ibu.


Kita dapat lihat kini makin ramai ibu menyusu yang mengamalkan pengambilan vitamin/supplemen Shaklee. Alhamdulillah, rangkaian vitamin yang disarankan untuk ibu yang menyusukan anak dengan susu ibu telah membantu ramai ibu menjalani kehidupan yang lebih berkualiti.

Set breastfeeding Shaklee bukan sekadar milk booster (membanyakkan susu) tetapi ia adalah rangkaian vitamin dan mineral keperluan ibu yang menyusukan anak. Berikut adalah manfaat dan faedah yang diperolehi oleh ibu-ibu menyusu yang mengamalkan set breastfeeding atau set penyusuan susuibu:
  1. Lebih bertenaga
  2. Kurang stress/tekanan perasaan
  3. Mengelakkan meroyan
  4. Mengurangkan sakit badan (sakit urat)
  5. Kurang mengantuk (di waktu yang tak sepatutnya mengantuk)
  6. Perbaiki keintiman suami isteri
  7. Memiliki wajah berseri-seri
  8. Mencantikkan kulit dan kuku
  9. Mengawal berat badan
  10. Membanyakkan susu ibu

Terdapat juga komen-komen yang mengatakan tidak perlu pengambilan vitamin sekiranya pemakanan seharian ibu telah memenuhi kepeluan piramid makanan. Sebenarnya, ada banyak faktor yang telah merosakkan kualiti dan nutrisi makanan pada hari ini, di mana faktor-faktor ini berlaku kebanyakannya semasa dari fasa penanaman dan semaian lagi. Ini akan dibincangkan dalam entry akan datang.

Kadangkala pemakanan kita seharian walaupun sudah cukup, tapi banyak perkara yang boleh memberi kesan terhadap penyerapan vitamin oleh tubuh kita, misalnya:
  • Sumber makanan dan cara masakan yang merosakkan nutrien
  • Stress
  • Pencemaran udara
  • Usus yang ‘kotor’ dan tidak dapat menyerap nutrien dengan baik
  • Kurang rehat dan kurang tidur
  • Pemakanan yang tidak seimbang (sekadar kenyang saja)
Jadi, salah satu pilihan yang ada, terutama kepada ibu yang menyusukan anak.. Kerana seorang ibu yang menyusu itu berkhidmat untuk 3 pihak : dirinya, anaknya, dan suaminya –
  1. dirinya perlu penjagaan luaran dan dalaman;
  2. anaknya perlu penjagaan, asuhan dan SUSU IBU!
  3. Suaminya perlukan layanan dari isteri – maka bertambah-tambah tanggungjawab seorang ibu menyusu.
Kerana itulah set breastfeeding Shaklee disusun sebegitu rupa, agar memenuhi keperluan nutrien seorang ibu. Diperbuat dari bahan-bahan semulajadi yang ditanam secara organik, pasti selamat dan sesuai buat semua.


Untuk mendapatkan maklumat lanjut serta konsultasi berkenaan vitamin manakah yang menepati keperluan tubuh anda, hubungi saya segera di 011-11219300.

Inginkan BUDGET SET untuk Set Breastfeeding Shaklee? Hubungi saya! Anda akan dapat apa yang ada mahu mengikut bajet anda! 


1 comment:

  1. Любовь- Проститутки Одессы: встречи за вознаграждение по взаимной симпатии с индивидуалками города.
    Я очень люблю трахаться. Хочу чувствовать в себе член постоянно. Могу долго на тебе прыгать, еще трахнешь меня сзади. Вылижешь мне писичку. Реальность - это разница между тем, что доставляет нам удовольствие, и тем, чем мы вынуждены довольствоваться.

    ReplyDelete